Известие

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на TPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ремонт на TPS

    Колеги,решавам да споделя един експеримент,който направих днес.Имам няколко проблема с колата-леко нестабилна работа на празен ход и лашкане при отпускане и натискане на газта.След доста ровене и четене из нета и из упътванията за ремонт,след сменен тампон на двигателя,сменен датчик за температурата на инжекциона,сменен дебитомер (втори шанс от морга,пък и го смених по друга причина),проблемът остана.Та в крайна сметка почнах да се съмнявам в ТПС-а.Доколкото знаех,тоя датчик е просто потенциометър,при който натискането на газта кара четчица се движи по графитна лента.Така се мени съпротивлението,който подава към ЕКУ и така самият ЕКУ разбира кога сме натиснали газта,за да подаде повече гориво.Поразрових още малко из нета и намерих снимков материал за това как се отваря и поправя такъв тип потенциометри-вкл и дебитомери като нашите.Проблемът е,че с времето графитните писти се изтъркват и се получава прекъсване в сигнала на датчика.Решението е да се изкривят малко четчиците,така,че да правят контакт със здрава част от графитната писта.Това направих и аз-ТПС-ът не е направен да се отваря,но все пак частта,върху която са надписите е всъщност капаче,което е капсулирано-като се изпочупи достатъчно пластмасата по ръба,то се отваря.Уточнавам,че така или иначе съм решил да го сменям тоя датчик,но исках да видя дали ремонтът е възможен.Вътре се вижда по-малко и от очакваното-платка с две писти и две медни перца с четчици накрая,които търкат по пистите.Самите те,разбира се бяха доволно изтъркани.Значи,наличието на две писти,а не на една,го подозирах преди да отворя датчика. Просто колата правеше нещо странно при натискане на газта-не поема веднага,което означаваше,че съм в изтъркана зона от пистата.Същевременно обаче някак моторчето за празен ход разбираше,че газта е натисната и затваряше байпаса,което противоречи на горното.От което си бях извадил извод,че вероятно има две писти-едната дава информация на инжекциона да обогати сместа,а другата е за МПХ и явно първата е била по-изтъркана.Та и от там лашкането на мотора при подаване на газ-веднъж клюмва когато МПХ затвори байпаса и след това подскача когато другата четка най-сетне захапе здрава част от пистата.Изкривих двете четчици,така че да търкат по здрава част от пистите,сложих датчика и не знам дали си внушавам,но ефект има.Част от симптомите са налични,но по-слаби,вероятно пак има прекъсване в сигнала на ТПС-а,но го няма прелашкването на двигателя при отпускане на газта.Причина за това според мен е,че пистите дори във видимо здравите си части са всъщност заминали.И най-вече-има голям луфт в самото рамо с четките-това което се прикрепя към оста на дросела.Пак повтарям,датчикът така или иначе ще се сменя,затова го отворих.Мисля обаче,че процедурата е полезна за временно закърпване на положението,особено ако датчикът е много изхабен.Толкова от мен,извинявам се за аматьорското обяснение и се надявам да съм полезен на някой.

  • #2
    Добре си е обяснението, но за да бъде още по-добро трябваше да приложиш малко снимчици.
    155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
    Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

    Comment


    • #3
      Според мен щеше да е още по-полезно,ако можеше да се разбере поне за какъв мотор става въпрос
      ...
      155 1,6 TS 16V `96
      166 2,4 JTD `99
      147 1,9 JTDm 8V `07

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
        Според мен щеше да е още по-полезно,ако можеше да се разбере поне за какъв мотор става въпрос
        За 8-клапанов мотор става дума.Снимки ще се опитам да направя и да кача по-нататък

        Comment


        • #5
          Колега те и на дебитомера са две пистите,но са обединени в основата. Сложили са две за подсигуряване от прекъсвания по пистите,данеби и тпс-а да е така ?!
          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
            Колега те и на дебитомера са две пистите,но са обединени в основата. Сложили са две за подсигуряване от прекъсвания по пистите,данеби и тпс-а да е така ?!
            Ами не съм сигурен,може и тези да са обединени.Всъщност не знам каква е идеята да са две.Може би рамото,на което са четките всъщност само прави мост между двете писти и така работи датчикът.Както и да е-сега гадая,при първа възможност ще сваля TPS-a и ще го снимам.

            Comment

            Working...
            X